• Branding The Artist: The Case of Jeff Koons 

      Defence status: DEFENDED
      Legáthová, Lucia (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020)
      Date of defense: 25. 6. 2020
      The general objective of this thesis is to develop the idea of an artist as a brand through the lens of contemporary theories on the relationships between branding and art. Over the last years, there has been a noticeable ...
    • Comparative analysis of the visual communication of two galleries of contemporary arts - DOX in Prague and Palais de Tokyo in Paris in years 2018-19 

      Defence status: DEFENDED
      Vlková, Gabriela (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020)
      Date of defense: 25. 6. 2020
      The main objective of this thesis is to extensively study the multi-disciplinary topic of online visual communications within an arts sector. Firstly, a frame generated from a thorough investigation of the field, is further ...
    • Marketing umění a komunikace Galerie hlavního města Prahy 

      Defence status: DEFENDED
      Dusilová, Zuzana (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)
      Date of defense: 13. 6. 2019
      Bakalářská práce Marketing umění a komunikace Galerie hlavního města Prahy se věnuje rozvoji na poli art marketingu a možnostem jeho využití především v rámci instituce galerie či muzea umění. Poukazuje na reciprocitu ...
    • Mediální obraz zahraničních destinací v médiích a jeho vliv na výjezdový cestovní ruch občanu ČR v letech 2012 -2015 

      Defence status: DEFENDED
      Kozlová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)
      Date of defense: 19. 6. 2017
      Práce se věnuje vývoji mediálního obrazu vybraných zemí a jeho vlivu na výjezdový cestovní ruch občanů České republiky v letech 2012 až 2015. Hlavní výzkumnou metodou byla zvolena kvantitativní obsahová analýza online ...
    • Muzejní marketing: Národní galerie v Praze v letech 2012-2014 

      Defence status: DEFENDED
      Pajgrtová, Anežka (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)
      Date of defense: 13. 6. 2016
      Tato bakalářská práce se zabývá aplikací marketingových postupů a nástrojů do muzejního prostředí s výtvarným uměním. Předmětem zkoumání této práce je Národní galerie v Praze - významná umělecká instituce, která má ambice ...
    • Průsečíky literárního žurnalismu: USA a Francie 

      Defence status: DEFENDED
      Soukeníková, Eva (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)
      Date of defense: 26. 6. 2018
      Literary journalism is a specific journalism genre which utilizes literary narration. A movement around Tom Wolfe, Truman Capote and other authors was formed in the USA in 1960s. This diploma thesis presents core streams ...
    • Umění na Žižkově: analýza marketingové komunikace vybraných žižkovských galerií 

      Defence status: DEFENDED
      Průša, Vojtěch (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020)
      Date of defense: 24. 6. 2020
      The bachelor thesis Art in Žižkov: analysis of marketing communication of selected Žižkov galleries focuses on description and evaluation of marketing activities in the art field. The theoretical part consists of a ...
    • Využití personal brandingu v oblasti umění: Případová studie Andy Warhol 

      Defence status: DEFENDED
      Hájková, Karolína (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020)
      Date of defense: 25. 6. 2020

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV