Browsing by Advisor "Hric, Jan"
Now showing items 1-20 of 26
-
Aplikace MCTS na hru Quoridor
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2011)Date of defense: 7. 9. 2011Monte Carlo Tree Search je relativně novou technikou prohledávání stromu navrženou pro počítačového hráče v hrách, které mají příliš velký stavový prostor na to, aby šel efektivně prohledávat deterministickým algoritmem. ... -
Doménově specifické jazyky
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2009)Date of defense: 21. 9. 2009Dom énově specifi cké jazyky (DSL) jsou jazyky navržen é pro určitou problémovou oblast. Jejich syntaxe a základní primitiva jsou přizpůsobeny t ří dě problém u, kter é mají řeš it. Dí ky této specializaci jsou programy v ... -
Doménovo špecifické jazyky vo funkcionálnom programování
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2018)Date of defense: 14. 6. 2018In Artificial Intelligence, especially in area of constraint programming, it's popular to design various modeling languages which allow solving problems on domain level and by using domain specific abstractions. Techniques ... -
Efektivní algoritmy oveřování cílů v počítačových hrách
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2007)Date of defense: 18. 9. 2007Tato práce se zabývá neuniformními metodami prohledávání stromů her dvou hráčů s úplnou informací. Konkrétně je zkoumána neuniformita založená na hrozbách realizovaná v podobě algoritmů lambda search a dual-lambda search. ... -
Efektivní algoritmy oveřování cílů v počítačových hrách
Defence status: RECOGNIZED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2010)Date of defense: 24. 5. 2010In the present work we study non-uniform methods for searching game trees of two player games with perfect information. Particularly the non-uniformity based on threats as realized in lambda search and dual-lambda search ... -
Genetic Algorithms driven by MCTS
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2016)Date of defense: 9. 2. 2016Evoluční a genetické algoritmy jsou techniky navržené dle přírodní inspirace. Používají se k řešení nejrůznějších úloh, se kterými se neumíme efektivně vypořádat exaktními metodami. Metoda Monte Carlo, potažmo Monte Carlo ... -
Go na malých deskách
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2008)Date of defense: 23. 6. 2008V předložené práci studujeme vhodnost použití heuristik užívaných při počítačové analýze šachu (konkrétně se bude jednat o transpoziční tabulky, killery, historii a protitahy) pro výpočty hodnoty pozice v go. V první části ... -
Interpret a ladící prostředí pro Prolog
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2010)Date of defense: 16. 9. 2010Obsahem této bakalářské práce je implementace prologu s debuggerem, který rozšiřuje možnosti klasického textového ladění, přidává možnost přehledného procházení call stacku, nahlížení do cílů, které prošli portem exit a ... -
Komonády (nejen) pro programátory
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2014)Date of defense: 4. 9. 2014Monády (a jejich kategorický duál - komonády) jsou důležitým konceptem teorie kategorií a zatímco monády jsou velmi oblíbenými nástroji ve funkcionálních jazycích (hlavně díky jazyku Haskell), komonády se příliš nepoužívají. ... -
Konfigurovatelné vyhledávání entit
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2008)Date of defense: 31. 1. 2008Predložená bakalárská práce se zabývá úlohou extrakce informací. Predmetem práce je implementace systému pro extrakci informací, který bude zameren na ceské texty. Vytvorený systém nejprve na základe tréninkových príkladu ... -
MCTS pro hru Metro
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2013)Date of defense: 2. 9. 2013Metoda MCTS byla poprvé představena v roce 2006 a okamžitě uspěla ve hře GO. Její největší výhodou je, že nepotřebuje ohodnocovací funkci, která se ve spoustě her často obtížně navrhuje. Místo toho je založena na náhodných ... -
MCTS with Information Sharing
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2011)Date of defense: 5. 9. 2011Představíme naši výkonnou implementaci algoritmu Monte Carlo stromového vyhledávání (MCTS) pro hraní deskové hry Go: Pachi. Program je založeno na dříve publikovaných algoritmech i našich původních vylepšeních. Následně ... -
Methods of MCTS and the game Arimaa
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2009)Date of defense: 21. 9. 2009Arimaa je strategická hra vytvořená za účelem být obzvláště těžká pro počítače. Většina existujících programů hrajících hru Arimaa je založena na ověřených postupech z problematiky počítačových šachů obzvláště pak na ... -
Ohodnocovaci funkce v Atari Go
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2008)Date of defense: 8. 9. 2008V předložené práci je popsán návrh a implementace prostředí pro hraní Atari Go včetně implementace algoritmů pro hledání nejlepších tahů mini-maxu a minimaxu s alfa-beta prořezáváním. Následně je popsán návrh a implementace ... -
Osadníci z Katanu
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2020)Date of defense: 7. 7. 2020In this thesis, we work on implementation of the board game Settlers of Ca- tan and artifitial intelligence playing this game. The artificial intelligence is based on a combination of expectimax and reinforcement learning. ... -
PNS for the game Arimaa
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2012)Date of defense: 6. 9. 2012Arimaa je strategická desková hra, kterou se stále počítačům nepovedlo pokořit. Problematický je zejména velký větvící faktor stromu hry a celková její charakteristika, díky které je obtížné sestrojit vhodnou ohodnocovací ... -
Použití vzorů při hře Go
Defence status: NOT DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2009)Date of defense: 14. 9. 2009V této práci implementujeme řešič taktických cílů pro hru Go (např. zajmutí kamenů, spojení skupin). Tento řešiš je založen na rozpoznávání tvarů kamenů na desce a výběrů tahů podle předdefi novaných vzorů. Hlavní částí ... -
Použití vzorů při hře Go
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2010)Date of defense: 16. 9. 2010V této práci implementujeme řešič taktických cílů pro hru Go (zajmutí kamenů, spojení skupin). Tento řešič je založen na rozpoznávání tvarů kamenů na desce a výběřu tahů podle předdefi nované databáze vzorů. Hlavní částí ... -
Prostředí pro hru Atari Go
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2009)Date of defense: 22. 6. 2009Hra Go a také její jednodušší varianta hra Atari Go znamenají v dnešní době pro informatiku a její podoblast umělou inteligenci velkou výzvu. Hra Go představuje zatím nevyřešenou otázku při programování umělé inteligence, ... -
Řešení problémů pomocí MCTS
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2010)Date of defense: 6. 9. 2010Název práce: Řešení problémů pomocí MCTS Autor: Dominik Malý Katedra (ústav): Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Jan Hric E-mail vedoucího: Jan.Hric@mff.cuni.cz Abstrakt: ...