• Dovednosti čtení a analýzy starých a současných map žáků základních škol a gymnázií 

      Gallus, Adam (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2018)
      Date of defense: 25. 5. 2018
      The main goal of the thesis is to answer whether an ability to use maps in different ways is affected by one or more criteria specified by the author. The author has decided to test abilities of fifteen-year-old pupils to ...
    • Etické aspekty výuky zeměpisu - Výchova k hodnotám v hodinách středoškolského zeměpisu 

      Kopáčová, Hana (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2018)
      Date of defense: 2. 2. 2018
      This paper examines the ethical aspects of teaching geography in high school. Attention is focused on valuation, which is an integral part of both teaching geography and ethics. The thesis explains the concepts of character ...
    • Metody rozvoje mapových dovedností českých žáků 

      Čížková, Veronika (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2013)
      Date of defense: 12. 9. 2013
      Tématem bakalářské práce je rozvoj v oblasti mapových dovedností u žáků v českých školách. Rozvoj mapových dovednosti je nedílnou součástí předmětů vlastivěda, zeměpis a geografie na základních a některých středních školách, ...
    • Možnosti výuky práce s mapou na základních a středních školách 

      Lišková, Simona (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2015)
      Date of defense: 16. 6. 2015
      Tématem této bakalářské práce jsou možnosti výuky práce s mapou na základních a středních školách. Jedná se tedy o rozvoj mapových dovedností žáků v rámci předmětů zeměpis, biologie, dějepis a matematika na základních ...
    • Porovnanie mapových zručností žiakov v Česku a na Slovensku 

      Kačo, Martin (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2016)
      Date of defense: 21. 9. 2016
      Práca sa zameriava na skúmanie miery dosiahnutých mapových zručností u žiakov slovenských základných škôl a gymnázií v troch vekových kategóriách (11-, 15- a 18-roční) a následným porovnaním výsledkov s výsledkami obdobného ...
    • Práce s mapou v závislosti na matematických dovednostech žáků 

      Švubová, Kateřina (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2019)
      Date of defense: 31. 5. 2019
      Předkládaná diplomová práce se řadí mezi studie věnující se problematice mapových dovedností. Zaměřuje se na dovednost práce s tematickými mapami - konkrétně kartogramem a kartodiagramem - a hledá odpovědi na otázky ohledně ...
    • Problematika vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení ve výuce zeměpisu 

      Blablová, Veronika (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2015)
      Date of defense: 14. 9. 2015
      Diplomová práce "Problematika vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení se zaměřením na vyučování zeměpisu" pojednává o problematice specifických poruch učení v souvislosti s hodinami zeměpisu. Předkládá problematiku ...
    • Problémová výuka zeměpisu v praxi - úskalí, témata a vzdělávací cíle 

      Babčaníková, Petra (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2014)
      Date of defense: 30. 5. 2014
      Téma problémové výuky je v odborných kruzích didaktiky geografie problematikou aktuální a diskutovanou. Předkládaná diplomová práce s názvem Problémová výuka zeměpisu v praxi - úskalí, témata a vzdělávací cíle se snaží ...
    • Přípravné vzdělávání učitelů zeměpisu na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy 

      Horáková, Lucie (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2018)
      Date of defense: 25. 5. 2018
      This thesis deals with the preparatory education of Geography teachers at the Faculty of Science of Charles University and looks at it from many perspectives.The basis is the content analysis of study plans which are also ...
    • Rozvoj mapových dovedností v dějepisu, matematice a biologii 

      Havelková, Lenka (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2014)
      Date of defense: 12. 6. 2014
      Předkládaná bakalářská práce se zabývá rozvojem mapových dovedností ve výuce dějepisu, matematiky a biologie na druhém stupni základních škol a na středních školách. Mapové dovednosti bývají vnímány především jako dílčí ...
    • Srovnání systému státních maturit 

      Vítková, Veronika (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2013)
      Date of defense: 12. 9. 2013
      Maturitní zkouška je v mnoha zemích nezbytnou podmínkou pro přijetí na vysokou školu a otevírá tak dveře dalšímu vzdělávání. V současné době je však zároveň stále častěji kritériem pro přijetí do zaměstnání. Snaží se jí ...
    • Terénní výuka geografie: transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky v mikroregionu Hvozdnice 

      Skazíková, Pavla (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2014)
      Date of defense: 16. 9. 2014
      Diplomová práce se zabývá porovnáním konstruktivistického a trasmisivního pojetí terénní výuky geografie na příkladu mikroregionu Hvozdnice. V teoretické části je charakterizována terénní výuka, rozebrány didaktické teorie ...
    • Učitelovo osobní pojetí výuky jako zásadní faktor výuky zeměpisu 

      Štorková, Kateřina (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2018)
      Date of defense: 11. 9. 2018
      Učitelovo osobní pojetí výuky jako zásadní faktor výuky zeměpisu Abstrakt Bakalářská práce zkoumá učitelovo osobní pojetí výuky zeměpisu, vyučovací styly a některé další vybrané aspekty výuky. Hlavním cílem této práce bylo ...
    • Vliv kartografické vyjadřovací metody na úroveň mapových dovedností žáků 

      Havelková, Lenka (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2016)
      Date of defense: 21. 9. 2016
      Předkládaná diplomová práce se zabývá, v českém prostředí aktuální, problematikou mapových dovedností. Na rozdíl od dosavadních realizovaných empirických studií se specificky věnuje dovednostem práce s tematickými mapami ...
    • Vliv moderních technologií na výuku zeměpisu 

      Firlová, Veronika (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2018)
      Date of defense: 14. 9. 2018
      This diploma thesis aims to ascertain on the basis of the qualitative research how are tablet computers used in geography lessons, what positive and negative aspects are found and if using of the tablet computers can ...
    • Využití Historického atlasu měst ČR ve výuce geografie 

      Firlová, Veronika (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2015)
      Date of defense: 16. 6. 2015
      Bakalářská práce vznikla s cílem vytvořit soubor úkolů s Historickým atlasem měst České republiky, a tím nastínit možnost začlenění historických map do výuky na gymnáziích. Byly definovány dílčí cíle, které přibližně ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV