Browsing by Advisor "Gráf, Tomáš"
Now showing items 1-20 of 39
-
Advanced Learners and Native Speakers in Czech ELT Classes
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2020)Date of defense: 2. 9. 2020Keywords: Advanced learners, bilingual students, vocabulary, student vocabulary size, case study, receptive vocabulary, productive vocabulary Secondary-school teachers at Czech schools are encountering an increasing number ... -
Cohesive devices and their counterparts in music
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)Date of defense: 5. 9. 2019This bachelor thesis deals with the similarity between a text and a short musical composition. Particularly, whether there are relationships in the musical composition that could be considered as parallels to linguistic ... -
The Correlations between Perceived Fluency and Productive Fluency in the Speech of Advanced Czech Speakers of English
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)Date of defense: 10. 9. 2019Diplomová práce se zabývá tématem plynulosti žákovského jazyka, konkrétněji verbální a vnímanou plynulostí. Plynulost žákovského jazyka, plynulost českých žáků angličtiny nevyjímaje, nebyla dosud dostatečně prozkoumána. ... -
The current position of drill in ELT
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2014)Date of defense: 10. 9. 2014v českém jazyce Cíl práce: Autorka má za úkol v diplomové práci popsat současné využívání drilu při výuce anglického jazyka a zhodnotit recepci drilu v jazykové škole, která má dril jako hlavní nástroj výuky. Dril je ... -
Current trends in teaching listening
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Date of defense: 7. 9. 2016Tato diplomová práce se zabývá současnými trendy ve výce poslechu tak jak jsou prezentovány v řadě článků publikovaných v různých žurnálech a především v knize Johna Fielda: Listening in the Language Classroom, který ... -
The Efficiency of Graded Readers for Teaching Vocabulary: A Combination of Two Approaches
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Date of defense: 10. 9. 2018Diplomová práce se zabývá vztahem mezi zjednodušenou četbou a výukou slovní zásoby. V práci se pokoušíme zjistit, zda zjednodušená četba skutečně vede k akvizici slovní zásoby na základě poskytnutého kontextu. Kromě toho ... -
Errors in expressing the past in advanced EFL learners with Spanish as L1
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Date of defense: 19. 6. 2018Tato bakalářská práce je založena na žákovském korpusu mluvené angličtiny a jejím cílem je analýza chyb ve vyjadřování minulosti, kterých se dopouštějí pokročilí španělští mluvčí angličtiny. Bakalářská práce je rozdělena ... -
Errors in expressing the past in advanced EFL learners with Spanish as L1
Defence status: NOT DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Date of defense: 30. 1. 2018Cílem této bakalářské práce je analýza chyb provedených rodilými mluvčími španělštiny jakožto pokročilými studenty anglického jazyka ve vyjadřování minulosti v žákovském korpusu mluvené angličtiny. Bakalářská práce je ... -
Errors in the usage of article in advanced EFL learners with Spanish as L1
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Date of defense: 19. 6. 2018Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, v kterých kontextech dělají pokročilí španělští mluvčí angličtiny nejvíce chyb v užívání členů a do jaké míry lze v těchto případech hovořit o chybách způsobených transferem. Výzkum ... -
Errors in the use of articles in advanced EFL learners with Czech as L1
Defence status: NOT DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Date of defense: 4. 9. 2018 -
Errors in the use of articles in Czech advanced learner English
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)Date of defense: 5. 9. 2019The thesis analyses errors in the use of articles in advanced learner English and the aim is to determine the type of nominal reference which is the most problematic to L1 Czech speakers. The first part deals with the ... -
Examining lexical complexity in the written production of L2 proficient learners of English
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2022)Date of defense: 27. 1. 2022Diplomová práce analyzuje lexikální komplexnost písemného jazyka nerodilých mluvčí (L2) anglického jazyka na úrovni C2 s následnou komparací výsledné lexikální komplexnosti s komplexností u rodilých mluvčí (L1). Lexikální ... -
Explicit information on pronunciation in EFL coursebooks used at Czech upper-secondary schools
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Date of defense: 24. 5. 2018Přestože je výslovnost považována za důležitou jazykovou kompetenci, v hodinách angličtiny jí obvykle není věnováno moc pozornosti. Učitelé sami přiznávají, že nejsou dostatečně kvalifikovaní tuto jazykovou oblast učit, a ... -
Filled pauses in learner and native English
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)Date of defense: 17. 6. 2019Vyplněné pauzy v žákovské a rodilé angličtině Abstrakt Tato bakalářská práce analyzuje vyplněné pauzy jako jev váhání v řeči rodilých a pokročilých mluvčích anglického jazyka. Cílem práce je prozkoumat fenomén vyplněných ... -
Fluency markers in the speech of advanced learners of English before and after a study stay in an English-speaking country
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2020)Date of defense: 18. 6. 2020This thesis analyses productive fluency of advanced learners of English and the aim is to find out if study abroad causes changes in the productive fluency of advanced learners of English. The first part deals with definition ... -
Grading in English lessons at secondary schools
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Date of defense: 10. 9. 2021Cieľom práce bolo zistiť, akým spôsobom učitelia angličtiny na stredných školách klasifikujú prácu svojich žiakov a určiť, do akej miery učitelia postupujú systematicky a aké sú v týchto systémoch slabé miesta. Na zber dát ... -
"I I erm I thought": Selected performance phenomena of Czech advanced speakers of English in comparison with the native speaker norm
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)Date of defense: 14. 9. 2015Předkládaná diplomová práce se zabývá dvěma typy prvků řečového managementu, a to vyplněnými pauzami a opakováními. Oba tyto prvky se přirozeně vyskytují v mluvené řeči a nijak nenarušují porozumění. Jejich hlavní funkcí ... -
Indefinite Article and Definiteness of Nouns in Corpus-based ELT
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Date of defense: 4. 9. 2018This BA thesis aims to compare two distinct approaches towards grammar explanation in ELT: deductive and inductive. The deductive method is commonly used in traditional curricula. The learners are presented with the ... -
Language and content integration models in ELT
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2014)Date of defense: 10. 9. 2014Tato diplomová práce z oblasti výuky anglického jazyka se zabývá problematikou integrace jazyka a obsahu v širokém smyslu. Pojednává tedy nejen o CLILu, ale i jiných modelech výuky angličtiny založené na obsahu, zejména ... -
Language transfer and fluency
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Date of defense: 29. 1. 2018Předkládaná diplomová práce zkoumá fenomén jazykového transferu v oblasti plynulosti spontánního mluveného projevu českých pokročilých mluvčích angličtiny. Konkrétně se zabývá přenosem tempa řeči a dvou vybraných prvků ...