• Artificial Intelligence for Children of the Galaxy Computer Game 

      Defence status: DEFENDED
      Šmejkal, Pavel (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2018)
      Date of defense: 10. 9. 2018
      Even though artificial intelligence (AI) agents are now able to solve many classical games, in the field of computer strategy games, the AI opponents still leave much to be desired. In this work we tackle a problem of ...
    • Artificial Intelligence for Go on Non-standard Topologies 

      Defence status: DEFENDED
      Červeň, Martin (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2018)
      Date of defense: 22. 6. 2018
      Go is a popular strategic game for two players. It is usually played on a squared board of 19x19. The aim of this thesis is to create an application allowing a user to play Go on any board defined by a graph, such as sphere ...
    • Artificial Intelligence for Quoridor Board Game 

      Defence status: DEFENDED
      Brenner, Matyáš (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2015)
      Date of defense: 9. 9. 2015
      Cílem práce je navrhnout umělou inteligenci pro hru Sector 66, což je desková hra založená na hře Quoridor. Sector 66 umožňuje oproti Quoridoru navíc používat kouzla a políčka se speciálními efekty. Umělá inteligence je ...
    • Balancování pravidel prototypu deskové hry Souboj živlů 

      Defence status: DEFENDED
      Holubyev, Dmytro (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2016)
      Date of defense: 8. 9. 2016
      Cílem této práce je podrobně zanalyzovat mechanismy prototypu deskové hry Souboj živlů. Za využití znalostí z oboru teorie her a pomocí programu simulace odstranit nedostatky pravidel, které jsou nevyvážené mezi jednotlivými ...
    • Classic Card Games 

      Defence status: DEFENDED
      Mifek, Jakub (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2018)
      Date of defense: 6. 9. 2018
      Although there are libraries simplifying creation of card games, only few of them provide general and comprehensive design that facilitates creation of any classic card game. Our library enables simple development of card ...
    • Comparing reactive techniques to classical planning for intelligent virtual agents 

      Defence status: DEFENDED
      Černý, Martin (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2012)
      Date of defense: 3. 9. 2012
      Mnoho současných počítačových her lze popsat jako dynamické simulace běžící v reálném čase obývané autonomními inteligentními virtuálními agenty (IVA), kde většina struktury prostředí je neměnná a jednou z nejběžnějších ...
    • Coordinated Movement of Virtual Agents in Unreal Tournament 2004 

      Defence status: DEFENDED
      Klein, Michal (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2014)
      Date of defense: 4. 9. 2014
      Pohyb ve formacích je typ koordinovaného pohybu, který udržuje virtuální agenty v striktním, předem určeném tvaru. Tato práce se zabývá vytvořením robustního parametrizovatelného skupinového navigátoru, který je schopen ...
    • Coordination of multiple virtual agents in team-based computer games 

      Defence status: DEFENDED
      Kolombo, Martin (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2011)
      Date of defense: 7. 9. 2011
      Práce se zabývá problémem efektivní koordinace týmu virtuálních agent· v počí- tačových hrách. Hlavním cílem bylo navrhnou obecnou architektru pro práci s informacemi o virtuálním prostředí, která poskytuje programátorovi ...
    • Design onboardingu pro kooperativní video hru 

      Defence status: DEFENDED
      Holan, Jan (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2021)
      Date of defense: 29. 6. 2021
      Výukové úrovně jsou podstatnou součástí video her, přitom na ně ale při vývoji není kladen dostatečný důraz. Tato práce přináší rešerši literatury týkající se návrhu tuto- riálů a propojuje informace z privátního sektoru ...
    • Efficient forward model for Super Mario AI framework 

      Defence status: DEFENDED
      Šosvald, David (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2021)
      Date of defense: 2. 7. 2021
      Mario AI framework, což je prostředí pro tvorbu umělé inteligence pro hru Super Mario Bros., byl v posledních letech použit v mnoha vědeckých pracích. Simulace světa, kterou framework poskytuje, je však málo výkonná a tudíž ...
    • Evaluace jazyků pro tvorbu chování inteligentních virtuálních agentů 

      Defence status: DEFENDED
      Vykouk, Ondřej (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2013)
      Date of defense: 10. 9. 2013
      Formalismů specializovaných na programování inteligentních virtuálních agentů (IVA) existuje několik desítek. Chybí ovšem evaluace, která by designérovi nového agenta poskytla základní přehled jejich použitelnosti v reálných ...
    • Evolutionary Algorithm-based Procedural Level Generator for a Rogue-like Game 

      Defence status: DEFENDED
      Vegricht, Jan (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2018)
      Date of defense: 6. 9. 2018
      Title: Evolutionary Algorithm-Based Procedural Level Generator for a Rogue-like Game Author: Jan Vegricht Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D., Department ...
    • Framework for Roguelike Video Games Development 

      Defence status: DEFENDED
      İzgi, Erdi (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2018)
      Date of defense: 29. 1. 2018
      While the video game development industry has had big success and increases in the amount of competition, using new tools which accelerate and improve the process is inevitable. Especially, domain-specific tools prevent ...
    • Framework pro implementaci botů pro hru NetHack 

      Defence status: DEFENDED
      Krajíček, Jan (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2015)
      Date of defense: 15. 6. 2015
      Dosavadní pokusy o implementaci botů pro klasickou roguelike hru NetHack narážely na mnohá úskalí spojená s její rozsáhlostí, obtížností a konzolovým rozhraním. Framework implementovaný v této práci řeší problémy s napojením ...
    • Framework pro tvorbu her typu tower defense 

      Defence status: DEFENDED
      Čižmárik, Andrej (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2017)
      Date of defense: 6. 9. 2017
      Tower Defense is a popular subgenre or real-time strategy, where the player guards an object by building defending towers against raiding enemy units. Current Tower Defense games have, however, closed source code which ...
    • Framework pro tvorbu her v souborovém systému 

      Defence status: DEFENDED
      Pelc, Jiří (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2021)
      Date of defense: 10. 9. 2021
      Na trhu existuje velké množství počítačových her. Jen malé procento her přidalo do svých cílů libovolnou formu výuky informatických dovedností. Komerční hry jsou většinou uzavřené a obsahují rozsáhlá zjednodušení, která ...
    • General Game Playing and Deepstack 

      Defence status: DEFENDED
      Schlindenbuch, Hynek (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2019)
      Date of defense: 16. 9. 2019
      General game playing is an area of artificial intelligence which focuses on creating agents capable of playing many games from some class. The agents receive the rules just before the match and therefore cannot be specialized ...
    • Generating High-Precision Navigation Mesh 

      Defence status: DEFENDED
      Sanchez, Luis (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2021)
      Date of defense: 13. 9. 2021
      Navigation meshes are a widely used method for representing the world geometry in a format that can be used by pathfinding algorithms. Frequently used navigation mesh generation algorithms first discretize the input ge- ...
    • Grid-based Online Multiplayer Strategy Game 

      Defence status: DEFENDED
      Fibich, Michal (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2018)
      Date of defense: 6. 9. 2018
      Title: Grid-based Online Multiplayer Strategy Game Author: Michal Fibich Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D., Department of Software and Computer Science ...
    • Hand Tracking for Mobile Virtual Reality 

      Defence status: DEFENDED
      Smirnov, Alexander (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2021)
      Date of defense: 10. 9. 2021
      Mobile Virtual Reality inspired by Google Cardboard (where a smartphone is placed in a cheap headset with no electronics) has lost its popularity after standalone VR headsets appeared on the market. The devices like Oculus ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV