• Diskursivní prostor mezi galerií a školou 

      Jursová, Tereza (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)
      Date of defense: 17. 1. 2011
      Tato práce zkoumá funkci výtvarného vzdělávání na úrovni vybraných evropských a českých státních dokumentů, na úrovni pražských galerií a muzeí na Praze 1, které nabízí edukační programy pro školní skupiny, na úrovni ...
    • Diskursy vizuality 

      Novotná, Magdalena (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010)
      Date of defense: 28. 1. 2010
      Práce analyzuje diskursy dějin umění a výtvarné výchovy. Na základě konceptů, které užívají, zkoumá jejich vztah. Hledá jednotlivé vrstvy diskursů obou disciplín, jejich organizaci a přesahy. Zabývá se intertextualitou, ...
    • Domov jako vizitka 

      Lachnitová, Šárka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)
      Date of defense: 24. 1. 2006
      Tato práce pojednává především o novodobých satelitních městečkách, která od poloviny 90. let 20. století vznikají v okolí velkých měst, hlavně Prahy. Snažím se v ní zachytit tento fenomén z různých pohledů a porozumět mu, ...
    • Ekologické kontexty v teorii a praxi výtvarné výchovy 

      Vršková, Olga (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008)
      Date of defense: 12. 9. 2008
      Disertační práce mapuje transdisciplinární prostředí na rozhraní mezi výtvarnou výchovou a environmentální výchovou. Popisuje přístupy k realizaci cílů environmentální výchovy založené na principech výtvarné výchovy. Ukazuje ...
    • Evaluační realita v projektovém a problémovém vyučování 

      Jiroušková, Jana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019)
      Date of defense: 25. 6. 2019
      EVALUAČNÍ REALITA V PROJEKTOVÉM A PROBLÉMOVÉM VYUČOVÁNÍ ABSTRAKT: V předložené disertaci byla hlavním předmětem badatelského zájmu analýza a hodnotící reflexe evaluačních situací ve výtvarné výchově na 2. stupni základní ...
    • Fenomén "Do It Yourself" a jeho pojetí v kulturněsociologickém kontextu 

      Stojanovová, Veronika (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)
      Date of defense: 14. 1. 2015
      Předkládaná diplomová práce mapuje koncepce, charakteristické znaky a kulturněsociální kontexty funkcí fenoménu "Do It Yourself". Zabývá se jeho různorodými interpretacemi, vytváří obecné rysy a pokouší se vymezit jeho ...
    • Fenomén moře. Fotografie a popis moře ve vybraných formách umění 

      Kotzmannová, Alena (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)
      Date of defense: 3. 1. 2014
      název: Fenomén moře / Fotografie a popis moře ve vybraných formách umění autor: Alena Kotzmannová katedra (ústav): Katedra Výtvarné výchovy školitel: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. abstrakt: Vztah člověka ...
    • Hudba jako inspirace ve výtvarné výchově 

      Salamonová, Kristýna (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)
      Date of defense: 11. 1. 2012
      Tato práce je zaměřena na propojení dvou disciplín v rámci výtvarné výchovy na základní škole. Zkoumá hudební a výtvarný kontext (soudobý i historický) a jejich vzájemné ovlivňování a propojování. Soustředí se na proměny ...
    • Hudba jako inspirační zdroj výtvarného díla 

      Dvořáková, Karolína (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008)
      Date of defense: 23. 1. 2008
      Diplomová práce Hudba jako inspirační zdroj výtvarného díla představuje hudbu a výtvarné umění v ne zcela tradičním vztahu, kdy hudba představuje inspirační či motivační zdroj v rámci výtvarné tvorby. Přestože vnímání ...
    • Hudba jako stimul k výtvarnému vyjádření 

      Šach, Jakub (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)
      Date of defense: 24. 1. 2006
      V této práci se zabývám tím, jak může hudba stimulovat k výtvarnému vyjádření a jaký může být výsledek této stimulace. V teoretické části práce analyzuji korelace rockové hudby a vizuálního umění, které dnes můžeme pozorovat ...
    • Já - obraz 

      Kubová, Andrea (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)
      Date of defense: 24. 1. 2006
      Já - obraz. Proměna identity ve vztahu k vizuální kultuře. Analýza vlivu současné mediální produkce na konstituci subjektu, osobnosti. Diplomovou práci tvoří 2 části: teoretická a praktická. Tyto části nejsou prezentovány ...
    • Já - obraz ženy 

      Vidrmanová, Hana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)
      Date of defense: 25. 1. 2006
      /Diplomová práce/ Praha 2005 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy 132 s. (Přílohy: 17 x scan dokumentace výzkumu, 7 ilustrační obrazové materiály k textu, 4 kopie studentských koláží.) Cílem ...
    • Mezi textem a obrazem. Proměny (pohádkového) narativu ve vizuální komunikaci 

      Ovčáčková, Johanka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)
      Date of defense: 30. 9. 2015
      Volvo for life index narace archetyp znak / symbol ikon verbální a vizuální text žitý svět první stupeň označování druhý stupeň označování symbol kódování vizualita denotace a konotace verbální a vizuální komunikace kreativní ...
    • Multikulturní výchova a japonská kultura jako téma výtvarného projektu 

      Šimáčková, Eva (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)
      Date of defense: 9. 9. 2009
      Diplomová práce j e rozdělena do dvou části. První část je sociální a pedagogický pohled na kulturu,interkulturalitu a multikulturalitu. Dále se v této části věnuji vývoji japonského školského systému a postavení výtvarné ...
    • Na hraně : téma sociální intervence v současném výtvarném umění a kultuře 

      Peroutková, Pavla (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010)
      Date of defense: 22. 9. 2010
      Závěrečná práce bakalářského studia Na hraně se zabývá tématy sociální intervence a používání těla v současném umění a kultuře. Zkoumá konkrétní podoby těchto projevů na hranici umění, především na české umělecké scéně a ...
    • Obrazy z Bible 

      Proksová, Zuzana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007)
      Date of defense: 24. 5. 2007
      Diplomová práce Obrazy z bible (ikonografie některých námětů novozákonních evangelií jako východisko k tematizaci vyučovacího celku ve výtvarné výchově) se zabývá možnostmi didaktizace novozákonního příběhu a jeho ...
    • Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedeni tématu ve výuce výtvarné výchovy 

      Špidlová, Zdeňka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)
      Date of defense: 19. 6. 2013
      Anotace: Špidlová, Z.: Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedení tématu ve výuce výtvarné výchovy. [Diplomová práce] Praha, 2013 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická ...
    • Ornament v přírodě, vědě a umění. Analýza diskurzu připadové studie výuky 

      Havlásek Tatarová, Lucie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)
      Date of defense: 3. 1. 2014
      Lucie Havlásek Tatarová OrnamenT v přírOdě, vědě a umění Analýza diskurzu případové studie výuky Abstrakt Disertační práce Ornament v přírodě, vědě a umění se zabývá tématem ornamentu v současném umění, designu a architektuře. ...
    • Prienikom obrazu a zvuku 

      Galajdová, Katarína (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008)
      Date of defense: 28. 8. 2008
      Dizertačná práca je náhľadom na súvzťažnosti súčasných umeleckých tvarov v oblasti akustickej a vizuálnej. Pojednáva o závislostiach rozvoja a v spektre fúzií a transformácií týchto oblastí sleduje podoby vnímania, percepčné ...
    • Re-design učitele a žáka - Inspirace ze současného oděvního designu pro výtvarnou výchovu 

      Richterová, Ludmila (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)
      Date of defense: 19. 1. 2016
      v českém jazyce: Richterová, L. Re-design učitele a žáka (Inspirace ze současného oděvního designu pro výtvarnou výchovu) [Diplomová práce] Praha 2015 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV