• ACT-R v projektu Pogamut 

      Zemčák, Lukáš (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2009)
      Date of defense: 15. 9. 2009
      Akým sposobom je mozog organizovaný tak, že dovol'uje vedomie? Adaptive Control of Thought-Rational (ACT-R) je kognitívna architektúra snažiaca sa odpovedat' na túto otázku. Je inšpirovaná Fodorovou modulárnou architektúrou ...
    • Adaptivní agenti a emoce 

      Kadlec, Rudolf (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2006)
      Date of defense: 26. 6. 2006
      This thesis investigates possible assets of emotions for autonomous adaptive agents working in environments similar to the real world. In living organisms, emotions have developed as a mechanism of adaptation to the ...
    • Aktivita v modelech V1 po prezentaci stimulů s širokou škálou tvarů: porovnání s experimentálními daty 

      Machálek, Jiří (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2009)
      Date of defense: 15. 9. 2009
      Neurony ve visuálních kortikálních oblastech V1 a V2 jsou selektivní vči tvaru stimulu. Většina současných teorií a modelů předpokládá, že variabilita vůči tvaru stimulů, na které jsou neurony selektivní, je velmi malá - ...
    • Artificial emotions in virtual storytelling 

      Bída, Michal (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2017)
      Date of defense: 12. 10. 2017
    • Belieavable decision making in large scale open world games for ambient characters 

      Plch, Tomáš (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2017)
      Date of defense: 19. 9. 2017
      ] Title: Believable Decision Making in Large Scale Open World Games for Ambient Characters Author: Tomáš Plch Department / Institute: Department of Software and Computer Science Education Supervisor of the doctoral thesis: ...
    • Belieavable decision making in large scale open world games for ambient characters 

      Plch, Tomáš (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2018)
      Date of defense: 23. 3. 2018
      Název práce: Uvěřitelné rozhodování virtuálních postav ve hrách s velkým otevřeným světem Autor: Tomáš Plch Katedra / Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí doktorské práce: Mgr. Cyril Brom, Ph. D., Katedra ...
    • Benchmarky pro projekt Pogamut 

      Danilák, Michal (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2010)
      Date of defense: 16. 9. 2010
      Práca sa zaoberá tvorbou a použitím testovacích prostredí pre pocítacom ovládaných agentov (botov) do hry Unreal Tournament 2004. V prvej casti sa snaží identifikovat klúcové prvky botov, ktoré je možné exaktne testovat v ...
    • Boti do Unreal Tournamentu s emočním modelem. 

      Bída, Michal (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2006)
      Date of defense: 18. 9. 2006
      Práce se zabývá využitím emocí v umělé inteligenci v počítačových hrách. Bude zkoumán možný přínos emocí pro umělou inteligenci z hlediska lepší imitace lidského chování. Cílem práce je implementace emočního modelu v ...
    • Controlling Virtual People 

      Gemrot, Jakub (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2017)
      Date of defense: 19. 9. 2017
      Title: Controlling Virtual People Author: Mgr. Jakub Gemrot Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Mgr. Cyril Brom, PhD. Abstract: In this thesis, we provide a computational formalization ...
    • Detection and analysis of polychronous groups emerging in spiking neural network models. 

      Šťastný, Bořek (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2018)
      Date of defense: 29. 1. 2018
      Jak biologické struktury neuronových sítí reprezentují informace zůstává otevřenou otázkou. Stále více důkazů však naznačuje, že jsou neuronové sítě schopné vykazovat přesné a opakovatelné vzorce chování. Jednou z teorií, ...
    • DyBaNeM: Bayesian Model of Episodic Memory 

      Kadlec, Rudolf (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2015)
      Date of defense: 18. 11. 2015
      Title: DyBaNeM: Bayesian Model of Episodic Memory Author: Mgr. Rudolf Kadlec E-mail: rudolf.kadlec@gmail.com Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Mgr. Cyril Brom, Ph.D. Department ...
    • Editor pro IVE - objekty a lokace 

      Vorba, Jiří (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2008)
      Date of defense: 24. 6. 2008
      Hlavním cílem této práce je implementace editoru pro IVE, což je simulátor virtuálních lidí vyvinutý na MFF UK. Editor by měl především zpřístupnit IVE pro potřeby výuky algoritmů pro řízení virtuálních postav. Součástí ...
    • Editor pro IVE - procesy a řídící algoritmy 

      Juhász, Martin (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2009)
      Date of defense: 11. 2. 2009
      IVE je simulátor virtuálních lidí, kterému do dnešní doby chyběl editor pro vytváření virtuálních světů. Cílem práce bylo vytvořit nástroj usnadňující tvorbu virtuálních světů pro tento simulátor. V práci jsou popsány ...
    • Effects of narrative in the context of digital game-based learning for young children 

      Sýkora, Tomáš (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)
      Date of defense: 21. 1. 2019
      Research in the digital game-based learning domain has so far shown mixed results as to the use of narrative in educational games. The aim of this thesis is to help to answer the question of whether and to which extent it ...
    • Egocentrický modul pro episodickou paměť 

      Vyhnánek, Jan (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2009)
      Date of defense: 15. 9. 2009
      V současnosti probíhá na poli kognitivní psychologie výzkum zabývající se tím, jak si človek pamatuje pozice objektu v prostředí - tedy jakou si vytváří mentální reprezentaci prostoru. Z experimentů vyplývá hypotéza, že ...
    • Episodická pamäť virtuálnych agentov: Klamné spomienky 

      Čermák, Michal (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2013)
      Date of defense: 15. 5. 2013
      The goal of this work is to design a model of episodic memory for virtual agents capable of creating false memories and implement its prototype. The model architecture is inspired by present day knowledge about human ...
    • Episodická paměť pro postavy z IVE 

      Reidinger, Josef (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2007)
      Date of defense: 11. 9. 2007
      Paměť je důležitou součástí každého člověka a na jejím fungování je závislý nejen rozvoj osobnosti, ale i každodenní chování. Je důležitá i pro věrohodné chování umělých bytostí. Tato práce má za cíl navrhnout model paměti, ...
    • Episodická paměť s věrohodným zapomínáním 

      Soukup, Tomáš (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2011)
      Date of defense: 7. 9. 2011
      Název práce: Episodická paměť s věrohodným zapomínáním Autor: Tomáš Soukup Katedra (ústav): Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Cyril Brom, Ph.D., KSVI Abstrakt: Předložená bakalářská práce ...
    • Externí prostředí pro systém Soar 

      Aharkava, Larysa (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2007)
      Date of defense: 10. 9. 2007
      Cílem této práce je vyvinout vnější prostředí pro implementaci kognitivní architektury Soar, jenž by umožňovalo testování Soar agentů. Navržené prostředí by mělo vykazovat dostatečnou flexibilitu k testování různorodých ...
    • Gesta a mimika virtualních postav v 3D světě 

      Píbil, Radek (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2009)
      Date of defense: 15. 9. 2009
      Cílem této práce je popsat a zdůvodnit návrh a implementaci rozšíření Pogamutu, které dovoluje jeho uživateli vytvářet virtuální bytosti (agenty), které jsou schopny ovládat animace svého avatara (jeho tělo) s většími ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV