• Fonetická gramotnost českých žáků středních škol v ruském jazyce 

      Konečný, Jakub (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)
      Date of defense: 7. 9. 2015
      Disertační práce se zabývá výslovností českých žáků v ruském jazyce. V práci je formulována definice fonetické gramotnosti, pozornost je zaměřena na proces jejího utváření. Text je rozdělen do tří základních částí - první ...
    • Interkulturní komunikace - Sociokulturní kompetence studentů ruského a anglického jazyka na SŠ 

      Poláčková, Vladimíra (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008)
      Date of defense: 16. 9. 2008
      Diplomová práce se zabývá problematikou interkulturní komunikace, zvláště její úlohou ve vyučování cizímu jazyku, zejména ruskému a anglickému. Představuje termín komunikativní kompetence jako jeden ze základních cílů ...
    • Kulturologické aspekty ve výuce ruštině a němčině (na materiálu českých, ruských a německých pranostik) 

      Havelková, Lenka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)
      Date of defense: 23. 9. 2011
      HAVELKOVÁ, L. Kulturologické aspekty ve výuce ruštině a němčině (na materiálu českých, ruských a německých pranostik) : Disertační práce. Praha : Univerzita Karlova, 2011. 254 s. Školitelka: PhDr. Hana Žofková, CSc. Klíčová ...
    • Leksičeskije gallicizmy v russkom jazyke 

      Lednická, Xenie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)
      Date of defense: 20. 1. 2009
      Základními cíli práce bylo studovat extralingvistické příčiny přejímání, rozšíření a životnosti fracouzských slov v ruském jazyce, vytvořit slovník francouzských vypůjček přejatých do ruského jazykového systému (dostupný ...
    • Leksičeskije gallicizmy v russkom jazyke 

      Lednická, Xenie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)
      Date of defense: 14. 9. 2009
      Základními cíli práce bylo studovat extralingvistické příčiny přejímání, rozšíření a životnosti fracouzských slov v ruském jazyce, vytvořit slovník francouzských výpůjček přejatých do ruského jazykového systému (dostupný ...
    • Lze doporučit ruský jazyk dětem se specifickými poruchami učení ? Na základě projevů specifických poruch učení ve výuce ruského jazyka 

      Hůlková, Taťjana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007)
      Date of defense: 23. 5. 2007
      Při výběru tématu specifických poruch učení pro mou diplomovou práci byl pro mne velkou a hlavní inspirací Prof. Zdeněk Matějček. Ještě mnohem dříve, než jsem se pro toto téma rozhodla, jsem četla jeho knihy a sledovala ...
    • Počítačová terminologie a počítačový slang v ruštině a češtině 

      Mitrofanovová, Jana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)
      Date of defense: 24. 5. 2006
      Avec le grand développement des technologies diverses, notamment celle des ordinateurs dans le monde entier, une nécessité de donner des noms et des termes aux nouveaux objets et réalités est apparue, touchant toutes les ...
    • Problematika osvojování internacionalismů při vyučování ruštiny jako druhého cizího jazyka 

      Stárková, Lenka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007)
      Date of defense: 30. 1. 2007
      Kvalitativní analýza slovní zásoby učebnic anglického jazyka - Cutting Edge (elementary, pre-intermediate,intermediate) a ruského jazyka Raduga I, II., III. ukázala, že v mnoha případech lze internacionalismy osvojovat v ...
    • Problematika písemného projevu ve výuce cizích jazyků na českých středních školách se zaměřením na jazyk ruský 

      Malá, Alena (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)
      Date of defense: 12. 9. 2016
      Práce se zabývá problematikou výuky písemného projevu na českých středních školách se zaměřením na ruský jazyk. V teoretické části autor zmiňuje základy lingvistické, psycholingvistické a didaktické. Definuje písemný projev ...
    • Projekt jako součást vzdělávací strategie ve výuce ruštiny na obchodních akademiích 

      Marádová, Lucie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)
      Date of defense: 23. 1. 2006
      Práce zahrnuje tři části - teoretickou, výzkumnou a praktickou. Teoretická část je obsažena v prvních dvou kapitolách práce. Je zpracována metodou literární rešerše, která má zprostředkovat komplexní obraz možností využití ...
    • Přejímání německých slov do ruského a českého jazyka 

      Andrlová, Lucie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)
      Date of defense: 30. 5. 2012
      Resumé Tato bakalářská práce se zabývá Přejímáním německých slov do ruského a českého jazyka. Jejím hlavním cílem bylo vytvoření slovníku, který na základě porovnání ruských a českých obdobně znějících slov přejatých z ...
    • Ruština jako druhý cizí jazyk na základě francouzštiny 

      Burešová, Bohumila (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)
      Date of defense: 21. 9. 2012
      Didaktika CJ2 (druhého cizího jazyka) je, stejně jako integrovaná didaktika, nejnovější součástí oborové didaktiky, didaktiky cizích jazyků. Didaktika CJ2 vychází z vědeckého základu DCJ (didaktika cizích jazyků)a dále jej ...
    • Slovní zásoba tématu ošetrovatelství v rusko-českém porovnávacím plánu 

      Nešporová, Lucie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)
      Date of defense: 10. 9. 2012
      Bakalářská práce se zabývá slovní zásobou ošetřovatelství v rusko - českém porovnávacím plánu. Cílem je porovnat vybrané ruské a české výrazy z hlediska jejich tvoření a určit jaké způsoby v těchto dvou jazycích převládají. ...
    • Současná mluva mládeže v ruštině a češtině 

      Havrlíková, Zdeňka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008)
      Date of defense: 5. 2. 2008
      Mluvu mládeže jsme začlenili do širšího sociolingvistického kontextu, který poukázal na bezprostřední spojitosti mezi jazykem a jeho nositelem jako členem společnosti. Dále jsme mluvu mládeže analyzovali z hlediska ...
    • Současná mluva mládeže v ruštině a češtině 

      Havrlíková, Zdeňka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)
      Date of defense: 24. 5. 2006
      Předmětem výzkumu předložené diplomové práce se stala současná mluva mládeže v ruštině a češtině, jazykový útvar značně nestandardní, jehož statut, pojetí a charakter nejsou dosud jednoznačně vymezeny a jednomyslně přijaty. ...
    • Využití internetu k rozvoji komunikativních dovedností při výuce ruštiny 

      Vaníková, Šárka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008)
      Date of defense: 21. 5. 2008
      The diploma thesis is concerned with the use of the internet in russian language classroom. In the theoretical part the use of the internet at school and in the process of language teaching, including specificity of russian ...
    • Využití názornosti ve výuce ruštiny 

      Matulíková, Iveta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)
      Date of defense: 12. 9. 2011
      NÁZEV: Využití názornosti ve výuce ruštiny. ABSTRAKT: Cílem diplomové práce je názornost, využití principu názornosti ve výuce cizích jazyků a analýza interaktivní učebnice ruštiny Raduga po-novomu 1 v porovnání s její ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV