• Analýza žánrové skladby české YouTube scény 

      Mlejnková, Anna (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)
      Date of defense: 27. 6. 2017
      Tato diplomová práce se zabývá tématem žánrů v prostředí nových médií se specializací na největší internetovou platformu pro sdílení online videí, YouTube. Vzhledem k interaktivitě YouTube jako sociální sítě a kontaktu ...
    • Bilingvismus na sociálních sítích: užívání češtiny a angličtiny českými uživateli sociální sítě Facebook 

      Pilzová, Zuzana (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2012)
      Date of defense: 25. 6. 2012
      Cílem této práce je objasnění postavení bilingvismu na sociálních sítích prostřednictvím výzkumu užívání angličtiny mezi českými uživateli sociální sítě Facebook. Teoretická část se věnuje teoretickému ukotvení konceptu ...
    • Charakteristiky užití sociální sítě Facebook mezi teenagery: psychografická analýza 

      Pokorný, Daniel (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2015)
      Date of defense: 23. 6. 2015
      Diplomová práce Charakteristiky užití sociální sítě Facebook mezi teenagery: Psychografická analýza se zabývá problematikou publik na online sociálních sítí a jejich vlivem na chování a sebe-prezentaci uživatele. Budování ...
    • Chronologická historie časopisů Level a Score 

      Möwald, Jaromír (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2012)
      Date of defense: 20. 6. 2012
      Práce se zabývá doposud málo probádaným odvětvím historie českých herních časopisů Level a Score, které vycházely (a vychází) v průběhu let 1994 až 2010. Na školské půdě se zatím nikdo nepokusil analyzovat jejich postavení ...
    • Conování jako praxe české komunity fanů 

      Weiszová, Veronika (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)
      Date of defense: 27. 6. 2016
      Tématem diplomové práce je conovaní v České republice. Conování značí dění, které se odehrává na setkáních fanů žánru fantastika, tzv. conech. Etnografická studie se věnuje dvěma okruhům. Prvním jsou samotné cony, kde je ...
    • Crowdfunding v českém prostředí a jeho využití v proměňujícím se hudebním průmyslu 

      Kounovský, Josef (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2014)
      Date of defense: 23. 6. 2014
      Bibliografický záznam KOUNOVSKÝ, Josef. Crowdfunding v českém prostředí a jeho využití v proměňujícím se hudebním průmyslu. Praha, 2014. 94 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ...
    • Čeští vývojáři a mobilní platformy: kvalitativní studie 

      Alexandre, Berenika (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2015)
      Date of defense: 28. 1. 2015
      Tato diplomová práce se zabývá specifickou oblastí kreativního průmyslu: vývojem mobilních aplikací. Cílem je identifikace a porozumění pracovních postupů českých vývojářů mobilních aplikací pro platformu iOS s přihlédnutím ...
    • Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum 

      Mamulová, Martina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2011)
      Date of defense: 13. 6. 2011
      Bakalářská práce Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum se zabývá konfrontací moderních teorií aktivního publika a rekonstrukcí aktivity fanoušků komiksu Rychlé šípy v Mladém ...
    • Divnolidi z Brna a okolí: Konstrukce jinakosti v prostředí internetové sociální sítě Facebook 

      Matesová, Kateřina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)
      Date of defense: 23. 6. 2016
      Tato diplomová práce si klade za cíl popsat a analyzovat proces konstrukce jinakosti, užití humoru a reflektování otázek vkusu v prostředí facebookové stránky Divnolidi z Brna a okolí. Teoretickým rámcem práce jsou současné ...
    • DLC jako marketingový nástroj v herním průmyslu 

      Brádlerová, Andrea (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)
      Date of defense: 12. 9. 2017
      Tato práce se věnuje fenoménu DLC v kontextu marketingové komunikace. DLC neboli downloadable content, tedy stahovatelný obsah rozšiřující základní hry, je jedním z poměrně nových jevů v herním průmyslu a jeho role je stále ...
    • Etické aspekty interakce: kvalitativní studie recepce počítačové hry Mass Effect 2 coby systému morálních rozhodnutí 

      Kořínek, Jakub (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2013)
      Date of defense: 30. 1. 2013
      This thesis is focused on ethical aspects of interaction between players and virtual computer game worlds, specifically on reception of situations where player faces possibility or necessity to make a moral choice that ...
    • Facebook - soukromý, nebo veřejný? 

      Jůnová, Jana (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2011)
      Date of defense: 15. 6. 2011
      Téma této bakalářské práce má za úkol zhodnotit chování uživatelů veřejně přístupné komunikační sítě Facebook. Počet uživatelů sociálních sítí stále roste a s ním i množství fotografií, videí, a dalších dat, která jsou na ...
    • Fan art v oficiální propagaci počítačových her 

      Veselá, Veronika (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2013)
      Date of defense: 25. 6. 2013
      S rozvojem Internetu, Webu a nových digitálních technologií publikum hraje aktivnější roli v přetváření a usměrňování toku mediálních obsahů. Fanoušek, jako odborný a zasvěcený konzument, stanul v centru pozornosti mediálního ...
    • Genderová analýza ženských hrdinek v počítačových hrách 

      Krobová, Tereza (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2014)
      Date of defense: 23. 6. 2014
      Práce se zaměřuje na genderovou analýzu ženských postav v počítačových hrách, konkrétně pak na žánr akčních počítačových her. Všímá si zcela specifické situace, ve které ženské postavy vykazují výrazně ambivalentní status ...
    • Generace Y jako publikum alternativní hudby a role nových médií při utváření komunity a vkusu 

      Masná, Zuzana (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2013)
      Date of defense: 28. 1. 2013
      The thesis examines how have the habits of music users changed after they had become internet users. The goal of the thesis is to put some light on the relation of part of the generation Y to the new media A method of ...
    • Historie a kontext produkce počítačových her žánru adventure v České republice 

      Raková, Michaela (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2013)
      Date of defense: 26. 6. 2013
      Diplomová práce se věnuje historickému vývoji produkce počítačových her žánru adventure v České republice. Zaměřuje se na období od roku 1994, kdy byla vydána první česká komerční PC hra - Tajemství Oslího ostrova, do roku ...
    • Hráči Live Action Role-Playing Games v ČR ve světle teorií aktivního publika 

      Heller, Jakub (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2012)
      Date of defense: 20. 6. 2012
      Tato práce představuje fenomén larpu, snaží se popsat a nastínit jeho základní charakteristické vlastnosti a seznámit s jeho strukturou. Cílem této práce je vymezit larp ve společnosti ostatních médií, popsat specifický ...
    • Humor na facebooku a jeho role v předvolební prezidentské kampani 

      Dubská, Veronika (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2014)
      Date of defense: 28. 1. 2014
      This thesis deals with humour on Facebook, I examine the themes and practices of humorous posts that are related to the direct election of the President of the Czech Republic,in particular to the two candidates who got ...
    • Jak recenzenti nahlížejí na hry? Počítačové hry jako umělecké a technické produkty 

      Kolmann, Karel (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)
      Date of defense: 21. 6. 2016
      Práce se zabývá herní žurnalistikou a zejména náhledem herních recenzentů na hry. Stěžejním tématem je otázka, zda herní recenzenti ve své práci nakládají s hrami jako s technickými či kulturními produkty. Práce v teoretické ...
    • Jazyková správnost a nesprávnost jako argument v internetových diskuzích 

      Trojanová, Monika (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2014)
      Date of defense: 24. 6. 2014
      Diplomová práce "Jazyková správnost a nesprávnost jako argument v internetových diskuzích" se zabývá jazykovou kritikou, kterou uživatelé internetových diskuzí využívají ve své argumentaci. Práce nejprve rámuje téma jazyka ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV