• Fenomén Apple: vliv moderních technologií na subjekt 

      Kuldová, Michaela (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2013)
      Date of defense: 20. 6. 2013
      Fenomén Apple: vliv moderních technologií na subjekt Abstrakt Cílem této práce je studie společnosti Apple Inc. v souvislosti s tím, jak je vnímána subjekty. Po stručném představení společnosti Apple Inc. se zaměříme na ...
    • Globalizace a glokalizace v soudobém mediálním světě na příkladu reklamní kampaně Absolut vodky 

      Uhlířová, Alena (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2013)
      Date of defense: 25. 9. 2013
      Diplomová práce se zabývá reklamou a jejími specifiky, které jsou charakteristické pro soudobé mediální prostředí. Výzkum je prováděn na příkladu 5 obrazových reklam, jež jsou zařazeny do reklamní kampaně Absolut vodky. ...
    • Kyborgové v reklamě na mobilní telefony 

      Loudová, Veronika (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2015)
      Date of defense: 13. 2. 2015
      Diplomová práce se zaměřuje na zobrazení kyborgů v reklamě na mobilní telefony od Applu a Samsungu. Práce vychází z teoretického konceptu kyborga jako člověka v intimním a vzájemně závislém vztahu s technologií. Pojmu ...
    • Moc jazyka ve výchovné metodě "Respektovat a být respektován" 

      Fialová, Lucie (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2012)
      Date of defense: 14. 9. 2012
      Tato diplomová práce je věnována tématu moci jazyka a vztahu mezi jazykem a myšlením, vnímáním a prožíváním. Téma je nahlíženo skrze výchovnou metodu Respektovat a být respektován, jejíž základní premisou je, že forma ...
    • Obrazové iluze. Sémiotická analýza jejich užití v reklamě 

      Chromečková, Lucie (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2014)
      Date of defense: 20. 6. 2014
      Obrazové iluze jsou nedílnou součástí našeho života. Setkáváme se s nimi v reklamách, různých testech, nebo zábavných internetových stránkách. Jaké je však jejich pozadí, jejich historie? Byly vždy vytvářeny se záměrem ...
    • Obrazové iluze. Sémiotická analýza jejich užití v reklamě 

      Chromečková, Lucie (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2013)
      Date of defense: 26. 9. 2013
      Obrazové iluze jsou nedílnou součástí našeho života. Setkáváme se s nimi v reklamách, různých testech, nebo zábavných internetových stránkách. Jaké je však jejich pozadí, jejich historie? A pokud se s nimi setkáme, rozumíme ...
    • Rétorické figury ve vizuální reklamě vybraných módních domů 

      Dvořáková, Andrea (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2012)
      Date of defense: 26. 10. 2012
      Vybrané módní domy v Evropě nabízející téměř výhradně luxusní zboží užívají specifickou formu propagace svých výrobků. Každý dům zpravidla při tvorbě nových kolekcí zůstává věrný tradicím své země, ale i prvkům zásadním ...
    • Sémiologická analýza obrazu Baracka Obamy v magazínu Time 

      Růňová, Michaela (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2013)
      Date of defense: 25. 9. 2013
      This thesis deals with the current media communication, visual image of Barack Obama on the front pages of Time magazine, and the application methods of semiological analysis inspired by Roland Barthes. Semiological analysis ...
    • Sémiotika hanských hrobů 

      Laštovková, Andrea (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2012)
      Date of defense: 14. 9. 2012
      Diplomová práce nesoucí název Sémiotika hanských hrobů se nezabývá pouze pohledem sémiotiky na prostory hrobů z období dynastie Han, kdy při zkoumání množství struktur, kterými jsou hanské hroby prostoupeny, nalézáme ...
    • Système de la Mode R. Bartha: Problém aplikovatelnosti a kritika modelu 

      Lorencová, Petra (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2015)
      Date of defense: 13. 2. 2015
      V diplomové práci se pokusíme objasnit hlavní koncepty sémiologické metody R. Bartha představené v jeho díle Système de la Mode. Důležité body autorovy teorie podrobíme kritice autorů, jako jsou J. Culler, T. Todorov či ...
    • Technické obrazy v kontextu umění nových médií 

      Skotáková, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2011)
      Date of defense: 14. 10. 2011
      Diplomová práce "Technické obrazy v kontextu umění nových médií" bude zaměřena na problematiku technických obrazů v galerijním prostředí a jejich zakotvení širším kontextu umění nových médií. Práce je rozdělena do pěti ...
    • Verbální a vizuální sdělení na titulních stranách deníku Aha! a jejich znaková tvorba 

      Protiva, Luboš (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2013)
      Date of defense: 20. 6. 2013
      Titulní strana je jednoznačně prvotním reprezentantem tištěných médií, který často rozhoduje o jejich úspěchu či neúspěchu. Ještě větší opodstatnění má u bulvárních deníků, jejichž dennodenní existence závisí na neabonentních ...
    • Vizuální gramotnost v digitální době 

      Jarošová, Tereza (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2015)
      Date of defense: 24. 9. 2015
      Diplomová práce s názvem Vizuální gramotnost v digitální době se primárně soustředí na otázku porozumění obrazu v kontextu současné digitální doby, jež se vyznačuje zejména hojností vizuálních zobrazení. Pomocí analýzy ...
    • Význam motivu lva v historii a současnosti - sémiotická analýza 

      Řezáčová, Veronika (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2013)
      Date of defense: 26. 9. 2013
      Ve své diplomové práci se zabývám symbolikou vyobrazování lva v současném marketingu. Má práce vychází z přesvědčení, že zvířata hrála od počátku věků významnou roli v historii lidstva. Z toho důvodu předpokládám, že zvířecí ...
    • Zdraví jako marketingová příležitost 

      Bergrová, Zuzana (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2012)
      Date of defense: 26. 10. 2012
      Cílem práce je definovat neustále rostoucí využití symboliky zdraví ve spotřebním průmyslu. Mocná konzumentská skupina zaměřená na hodnoty zdraví a aktivního způsobu života představuje základnu pro dlouhodobě se rozvíjející ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV