• Ability of Czech Speakers of English to Pronounce Words with Silent Letters 

      Pospíšilová, Markéta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)
      Date of defense: 11. 9. 2014
      Cílem této bakalářské práce je nastínit historický vývoj anglických němých písmen a poukázat na jejich roli v současné angličtině. Teoretická část se zaměří na definici němých písmen a odhalí příčiny jejich vzniku. Práce ...
    • Academic English as a Lingua Franca in the Czech Republic 

      Mocková, Silvia (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)
      Date of defense: 12. 9. 2017
    • Approach of Czech Upper-Secondary English Teachers to Pronunciation Teaching 

      Vykouková, Martina (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)
      Date of defense: 12. 9. 2014
      Diplomová práce mapuje přístup českých středoškolských učitelů angličtiny k výuce výslovnosti. Teoretická část ukazuje výslovnost jako zásadní dovednost pro úspěšnou komunikaci, podává důkazy pozitivních účinků explicitní ...
    • Canadian English 

      Šubertová, Aneta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010)
      Date of defense: 17. 9. 2010
      Tato práce se zabývá kanadskou angličtinou a zejména odlišnostmi v oblasti kanadské výslovnosti na segmentální úrovni. Teoretická část se skládá ze stručného nástinu historie a hlavní části zabývající se kanadskou výslovností ...
    • Common Pronunciation Mistakes among Spanish Speakers of English with the Focus on Vowels 

      Pýcha, Jaroslav (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)
      Date of defense: 26. 5. 2016
      Tato práce se zaměřuje na samohlásky a popisuje jejich artikulační, akustické a percepční charakteristiky. Následující kapitola se zabývá fonologickým popisem 2 určitých jazyků - angličtiny a španělštiny. Poté jsou porovnány ...
    • Commonly Mispronounced English Words by Czech Speakers 

      Novotná, Gabriela (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)
      Date of defense: 12. 9. 2013
      První kapitoly této práce popisují sběr nesprávně vyslovovaných anglických slov, nejprve ze studentských učebnic, didaktických příruček a učitelských manuálů, následně také v rámci náslechů během nejůznějších hodin angličtiny ...
    • Comparison of English and French Vocalic Systems 

      Havránková, Anna (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)
      Date of defense: 16. 9. 2011
      Tato práce zkoumá vokalické systémy anglického a francouzského jazyka. Teoretická část se zabývá popisem a srovnáním kvality a kvantity anglických a francouzských vokálů a také jejich grafickými korespondencemi. V praktické ...
    • Criteria Influencing the Choice of English Pronunciation Model 

      Benková, Kateřina (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)
      Date of defense: 20. 6. 2013
      Bakalářská práce se zabývá přístupy a kritérii, která ovlivňují výběr anglického výslovnostního modelu, obzvláště se zaměřuje na preference studentů. Cílem teoretické části je porovnání nejčastěji užívaných výslovnostních ...
    • Didactic Perspective on Intersonorant Voicing 

      Brožová, Jana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)
      Date of defense: 20. 6. 2013
      Tato bakalářská práce má za cíl komplexně analyzovat jev nazývající se mezisonorantní znělost, který se často vyskytuje v mluvě českých studentů angličtiny. Teoretická část se zaměřuje na obecný popis a vysvětlení tohoto ...
    • Distinctive Features of Irish Accent 

      Uher, Tomáš (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)
      Date of defense: 17. 1. 2013
      NÁZEV: Charakteristické znaky irského přízvuku AUTOR: Tomáš Uher KATEDRA: Katedra anglického jazyka a literatury VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Kristýna Poesová ABSTRAKT: Cílem této diplomové práce je prozkoumat charakteristické ...
    • Effectiveness of teaching synthetic phonics to EFL students 

      Urbanová, Lucie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)
      Date of defense: 8. 9. 2016
      Efektivita výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů Abstrakt Diplomová práce se zabývá efektivitou systematické explicitní výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL ...
    • Function of different intonation contours in British English yes/no questions 

      Dostál, Matěj (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)
      Date of defense: 27. 5. 2016
      Práce se zabývá funkcí jednotlivých typů intonačních kontur ve zjišťovacích tázacích větách britské varianty anglického jazyka. Teoretická část je věnována nejprve obecnému popisu intonace jazyka a dále se zaměřuje na běžně ...
    • Impact of Intersonorant Voicing on the Perception of Foreing Accent in the Speech of Advanced Czech Learners of English 

      Dvořáková, Martina (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)
      Date of defense: 14. 9. 2012
      Účelem této bakalářské práce je popsat výzkumem vliv mezisonorantní znělosti, která se vyskytuje v mluveném projevu českých studentů angličtiny, na jejich úroveň cizineckého přízvuku. Ke zhodnocení tohoto jevu je použita ...
    • Influence of Phonetic Literacy on the Perception Ability of Czech Learners of English 

      Kaňák, Jakub (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)
      Date of defense: 14. 9. 2012
      Tato bakalářská práce pokrývá hlavní body akvizice druhého jazyka a zaměřuje se na jeho percepci a produkci. Dále se zabývá relevantními teoriemi akvizice fonologie druhého jazyka a zdůrazňuje některé klíčové aspekty jako ...
    • Influence of Second Language in the Third Language Acquisition of Voice Onset Time 

      Míková, Barbora (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)
      Date of defense: 11. 9. 2014
    • Influence of Singing Skills on English Pronunciation 

      Tošnarová, Kateřina (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)
      Date of defense: 15. 9. 2016
    • Inter-sonorant Voicing in the Speech of Czech Learners of English 

      Feldmanová, Sabina (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010)
      Date of defense: 17. 9. 2010
      Tato bakalářská práce rozpracovává jev zvaný "změna znělosti mezi sonoranty", který se vyskytuje v české angličtině. Teoretická část popisuje pravidla změn znělosti u souhlásek a některá obecná výslovnostní pravidla v ...
    • Interrelation of L2 segmental perception and production 

      Vlček, Jan (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)
      Date of defense: 26. 5. 2016
    • Music as an Effective Means in Teaching English Pronunciation 

      Young Žáková, Lenka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)
      Date of defense: 21. 1. 2011
      Záměrem této diplomové práce je poukázat na prospěšný účinek hudby při výuce anglické výslovnosti. Teoretická část popisuje, jak hudba pozitivně ovlivňuje proces učení a také pomáhá vytvářet efektivní prostředí pro vyučování. ...
    • Perception of the English Vowel Schwa by Czech Learners 

      Fajtová, Zdeňka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)
      Date of defense: 11. 9. 2014
      Tato práce se zabývá percepcí anglických samohlásek českými studenty se zaměřením na střední středovou hlásku šva. Teoretická část popisuje percepci cizího jazyka, rozdíl mezi českým a anglickým vokalickým systémem a roli ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV