Browsing by Advisor "Černochová, Miroslava"
Now showing items 1-20 of 25
-
Analýza učebnic pro výuku předmětů se zaměřením na ICT a informatiku na základní škole v Rusku a na Slovenku
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)Date of defense: 11. 9. 2017The theoretical part deals with characteristics of printed textbooks as didactical tools and as curriculum projects, including descriptions of textbook structures and their many functions. It acquaints with the methods ... -
Digitální technologie a podvádění žáků při studiu na střední škole
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)Date of defense: 2. 6. 2020 -
E-learning v ČR a jeho využití na středních školách
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007)Date of defense: 21. 5. 2007Tématem diplomové práce je postavení e-learningu v ČR a jeho využití na středních školách. První část obsahuje mapování současné situace vzhledem k rozmachu informační společnosti a jejího vlivu, kterému byť i nevědomky ... -
Elektronické portfolio jako prostředek podpory evaluace a sebehodnocení žáků
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Date of defense: 11. 6. 2012The focus of this dissertation is the pupil's portfolio, primarily in electronic portfolio form, and its use in education. The research study considers that the e-portfolio as a means of support for evaluation has considerable ... -
Faktory ovlivňující využití ICT v práci pedagogických pracovníků předškolních zařízení a učitelů ZŠ
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007)Date of defense: 21. 5. 2007Tato práce se zabývá výsledky výzkumu, podle něhož mohou být čeští učitelé rozděleni do pěti skupin podle jejich vztahu k ICT. Ověřuje teorii Difuse inovací E. M. Rogerse. Práce je dále zaměřena na problematiku vztahu mezi ... -
Funkce a využití učebnic pro výuku informaticky zaměřených předmětů vzdělávací oblasti ICT na středních odborných školách v ČR
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)Date of defense: 2. 6. 2020Cílem diplomové práce je zjistit, zda žáci a učitelé na středních odborných školách a středních odborných učilištích využívají tištěné učebnice IKT, jakým způsobem využívají jakých důvodů případně tištěné učebnice nepoužívají ... -
Koncept digitální generace v kontextu školního vzdělávání
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)Date of defense: 2. 6. 2009Diplomová práce je věnována pojmu digitální generace. V její teoretické části je provedena analýza dostupné literatury, shrnuty výsledky výzkumů o současné mladé populaci a popsány hlavní charakteristiky reprezentantů ... -
Metodické přístupy k utváření představ žáků ZŠ a nižšího stupně víceletých gymnázií o principu programování počítače s využitím SCRATCH
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Date of defense: 7. 9. 2015NÁZEV: Metodické přístupy k utváření představ žáků ZŠ/nižšího stupně víceletých gymnázií o principu programování počítače s využitím SCRATCH AUTOR: Bc. Hana Šandová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické ... -
Motivace žáků k učení témat vzdělávací oblasti ICT v prostředí vzdělávání střední odborné školy a učiliště
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Date of defense: 7. 9. 2015Předmětem diplomové práce je zkoumání motivace žáků středních odborných škol a učiliště k učení ICT předmětu, v němž se má utvářet a rozvíjet jejich ICT gramotnost. Teoretická část práce se zabývá pojmem motivace a obecnými ... -
Možnosti využití jazyka Scratch na ZŠ
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)Date of defense: 7. 9. 2009 -
Návrh systému pro analýzu znalostí a dovedností absolventů druhého stupně ZŠ při nástupu na střední školu
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Date of defense: 26. 5. 2015Cílem diplomové práce je návrh systému umožňujícího analýzu znalostí a dovedností absolventů základních škol v různých předmětech na začátku jejich studia v 1. ročníku na střední škole formou didaktického testu v elektronické ... -
Návrh, tvorba a ověření souboru digitálních výukových objektů ve výuce vybranému tématu z učiva střední školy
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)Date of defense: 3. 9. 2009Učitelé vždy hledali názorné pomůcky, které by jejich žákům usnadnily proces učení. Ať už se jedná o obrázky, texty, modely či názorné pomůcky. Tyto pomůcky učitel využívá, když "sestavuje" učební jednotku, volí vhodné ... -
Obtížnost učebních úloh v předmětech se zaměřením na ICT a informatiku na ZŠ
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)Date of defense: 17. 1. 2017Cílem diplomové práce je na základě dosavadních přístupů k posuzování obtížnosti učebních úloh se zaměřením na ICT a informatiku navrhnout metodiku pro zjišťování obtížnosti úloh a ověřit ji na modelových příkladech pro ... -
Podpora učení žáků s využitím Moodle ve výuce učiva o ICT
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)Date of defense: 2. 6. 2009Hlavním cílem mé práce bylo ověřit, že virtuální vzdělávací prostředí Moodle je vhodné pro konstruktivistické pojetí středoškolské výuky tematicky zaměřené na ICT. Toho jsem chtěl dosáhnout prostřednictvím konkrétního ... -
Podvádění žáků středních škol v online výuce
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021)Date of defense: 13. 9. 2021 -
Přenositelnost transformace ICT výuky na 2. stupni ZŠ v Anglii do českých podmínek
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Date of defense: 7. 9. 2015NÁZEV: Přenositelnost transformace ICT výuky na 2. stupni v Anglii do českých podmínek AUTOR: Bc. Michal Strnad KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. RNDr. Miroslava Černochová, ... -
Přístupy budoucích učitelů ZŠ a SŠ k počítačovým sociálním sítím a jejich zkušenosti s nimi
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Date of defense: 14. 1. 2013NÁZEV: Přístupy budoucích učitelů ZŠ a SŠ k počítačovým sociálním sítím a jejich zkušenosti s nimi AUTOR: Bc. Michaela Tomková KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: doc. RNDr. Miroslava ... -
Rozvoj algoritmického myšlení žáků ZŠ ve výuce informaticky zaměřených předmětů s využitím SCRATCH
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Date of defense: 10. 9. 2018The diploma thesis deals with problems of algorithmization and programming at elementary schools. It examines the influence of teaching the basics of programming in Scratch on the development of pupils' algorithmic thinking ... -
Sbírka úloh pro využití tabulkového kalkulátoru pro SŠ
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Date of defense: 7. 9. 2015Cílem diplomové práce je vytvoření sbírky úloh, které by řešili žáci středních škol, středních odborných učilišť a víceletých gymnázií pomocí aplikace tabulkový procesor. Sbírka úloh bude reagovat na teoretická východiska, ... -
Učitel ICT předmětů na ZŠ
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010)Date of defense: 1. 6. 2010