• Být svědkem: Zlomové okamžiky našich dějin očima Pavla Kouteckého 

      Defence status: DEFENDED
      Strachotová, Alžběta (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)
      Date of defense: 27. 6. 2013
      Tato bakalářská práce se zabývá dílem českého dokumentaristy Pavla Kouteckého a zaměřuje se na několik jeho filmů o novodobé historii naší země. První část práce načrtává celkový obraz jeho tvorby a poukazuje na různorodost ...
    • Fenomén zombie ve filmech George A. Romera 

      Defence status: DEFENDED
      Čada Wernischová, Nelly (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2014)
      Date of defense: 11. 9. 2014
      (česky) Tato práce se zabývá fenoménem zombie ve filmech George A. Romera. Jejím cílem je dokázat, že ačkoli se charakteristiky fenoménu v rámci jednotlivých snímků tohoto režiséra výrazně proměnily, zachoval si i přesto ...
    • Giallo: hybridita a dezorientace 

      Defence status: DEFENDED
      Přibil, Michael (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)
      Date of defense: 2. 2. 2021
      Práce si klade za cíl vymezit a posléze analyzovat proud giallo, tj. skupinu celovečerních hraných filmů, které byly produkovány v Itálii od šedesátých let a dále v sedmdesátých letech. Zamýšlím kriticky zhodnotit dosavadní ...
    • Historická poetika tvorby Jima McBridea v kontextu filmových deníků 

      Defence status: DEFENDED
      Koutesh, Marek (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)
      Date of defense: 23. 6. 2021
      Cílem této diplomové práce bylo objasnit důvody formální rozmanitosti, kterou lze pozorovat na vybraných snímcích režiséra Jima McBridea. Hypotéza je založená na tom, že se tyto filmy vyznačují různými tendencemi nezávislé ...
    • Metoda vizuální antropologie v dokumentárních filmech Eduarda Coutinha 

      Defence status: DEFENDED
      Trsková, Klára (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)
      Date of defense: 10. 9. 2015
      Tato bakalářská práce si klade za cíl přiblížit metodu vizuální antropologie a aplikovat ji na konkrétní díla. V první části je stručně představen brazilský dokumentarista Eduardo Coutinho (1933-2014) a jeho tvorba, druhá ...
    • Mučedníci žánrových pastí 

      Defence status: DEFENDED
      Křenková, Jarmila (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)
      Date of defense: 10. 9. 2015
      Bakalářská práce Mučedníci žánrových pastí se zabývá analýzou filmu Pascala Laugiera Mučedníci jakožto ojedinělého transgresivního díla, jež díky své rozpolcenosti mezi žánrem a nežánrem expanduje i do velmi rozdílných ...
    • Neoformalistická analýza filmu Miluji Tě, Miluji Tě 

      Defence status: DEFENDED
      Sedláčková, Dagmar (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2014)
      Date of defense: 11. 9. 2014
      (česky): Předmětem této bakalářské diplomové práce je neoformalistická analýza filmu Miluji tě, miluji tě francouzského režiséra Alaina Resnaise. Hlavním cílem práce je ukázat, jak film pracuje s koncepcí paměti, vzpomínek ...
    • První gore scény v americkém mainstreamovém filmu 

      Defence status: DEFENDED
      Šrajer, Martin (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)
      Date of defense: 27. 6. 2012
      Bakalářská práce První gore scény v americkém mainstreamovém filmu zkoumá severoamerickou kinematografii konce 60. let minulého století z hlediska filmové reprezentace násilí, konkrétně se zaměřuje na první explicitně ...
    • Vít Olmer: Mezníky tuzemské exploatace - pokřivené zrcadlo polistopadové společnosti 

      Defence status: DEFENDED
      Blažek, Jiří (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)
      Date of defense: 11. 2. 2015
      Bakalářská práce se soustředí na filmovou exploataci jako bulvární fenomén. Případovým modelem výzkumu je polistopadová produkce Víta Olmera vymezená roky 1990 - 1995 nejpříznačněji odrážející nové tvůrčí demokratické ...
    • Zobrazení genocidy Arménů ve světové kinematografii 

      Defence status: DEFENDED
      Abramjan, Andran (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2010)
      Date of defense: 27. 9. 2010
      Práce se soustřeďuje na analýzu způsobů zobrazení genocidy Arménů ve světovém hraném filmu a související socio-kulturní aspekty.

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV