• Podpora rozvoje čtenářské gramotnosti a praxe českých škol 

      Nešněrová, Pavlína (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)
      Date of defense: 27. 6. 2018
      NÁZEV: Podpora rozvoje čtenářské gramotnosti a praxe českých škol AUTORKA: Mgr. Pavlína Nešněrová KATEDRA: Katedra primární pedagogiky PedF UK Praha ŠKOLITELKA: Prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc. ABSTRAKT: Předmětem předkládané ...
    • Pomoc dětem v rozvojových zemích, adopce na dálku, vzdělávání a projekty s tím související se zaměřením především na africký kontinent 

      Kosíková, Aneta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)
      Date of defense: 9. 1. 2014
      UNIVERZITA KARLOVA v PRAZE Pedagogická fakulta Katedra primární pedagogiky POMOC DĚTEM V ROZVOJOVÝCH ZEMÍCH, ADOPCE NA DÁLKU, VZDĚLÁVÁNÍ A PROJEKTY S TÍM SOUVISJÍCÍ SE ZAMĚŘENÍM PŘEDEVŠÍM NA AFRICKÝ KONTINENT HELP CHILDREN ...
    • Používané metakognitivní strategie žáků pátých tříd ve specifické doméně čtení 

      Říčan, Jaroslav (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)
      Date of defense: 8. 6. 2016
      Práce se zabývá problematikou zjišťování úrovně metakognitivního rozvoje u žáků 5. tříd docházejících do (a) běžných nespecializovaných základních škol, (b) základních škol implementujících prvky daltonské výuky a (c) ...
    • Přechod dítěte z mateřské do základní školy 

      Krucká, Pavla (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)
      Date of defense: 19. 5. 2009
      Předkládaná práce se zaměřuje na téma přechodu dítěte z mateřské do základní školy. Důležitým činitelem, který rozhoduje o nástupu do školy, je školní zralost a připravenost dítěte na školní docházku. Práce zjišťuje, jak ...
    • Předčasný čtenář v prvním ročníku základní školy 

      Brejlová, Helena (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)
      Date of defense: 15. 5. 2006
      Při vstupu do 1. ročníku základní školy se u dítěte posuzuje úroveň jeho schopností z hlediska následného bezproblémového vzdělávání ve škole. Často se však při tomto procesu věnuje velká pozornost odhalení některých ...
    • Přípravné období na čtení a psaní 

      Hessová, Jitka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)
      Date of defense: 15. 5. 2006
      I called my thesis "Preparatory period for reading and writing". It is concerned with conception o f reading and writing and its target, readiness o f children o f early school age for reading and writing schooling. ...
    • Přípravné období pro výuku čtení a psaní jako významná etapa v rozvoji počáteční gramotnosti 

      Jandová, Jitka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010)
      Date of defense: 9. 9. 2010
      Diplomová práce nazvaná Přípravné období pro výuku čtení a psaní jako významná etapa v rozvoji počáteční gramotnosti se zabývá přípravou na čtení a psaní, jejímž smyslem je před samotným osvojováním čtení a psaní rozvinout ...
    • Přípravné třídy: Krok do úspěšného startu v základní škole 

      Kasalová, Tereza (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)
      Date of defense: 4. 9. 2013
      Diplomová práce Přípravné třídy: Krok do úspěšného startu v základní škole si v teoretické části klade za cíl, seznámit čtenáře s předškolním věkem dítěte, poskytnout informace o školní zralosti a připravenosti dětí na ...
    • Rozvoj čtenářské gramotnosti prostřednictvím projektu na 1. stupni ZŠ 

      Janusová, Petra (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)
      Date of defense: 22. 5. 2014
      Diplomová práce uvádí do problematiky čtenářské gramotnosti a jejího rozvíjení v rámci projektové výuky. Práce je strukturována do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou zpracována východiska pojetí ...
    • Rozvoj čtenářské gramotnosti u dětí s odlišným mateřským jazykem v kontextu inkluzivního vzdělávání 

      Rychlíková, Marie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)
      Date of defense: 8. 6. 2016
      NÁZEV: Rozvoj čtenářské gramotnosti u dětí s odlišným mateřským jazykem v kontextu inkluzivního vzdělávání AUTORKA: Mgr. Marie Rychlíková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra primární pedagogiky PedF UK Praha ŠKOLITELKA: prof. PaedDr. ...
    • Rozvoj čtenářské gramotnosti: Edukační model na bázi metody Podvojného zápisu 

      Ronková, Jolana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)
      Date of defense: 4. 6. 2015
      Práce uvádí do problematiky rozvoje čtenářské gramotnosti žáků ve čtvrtém ročníku primární školy a předkládá obraz čtenářství českých dětí ve věku 8-15 let. Koncepce práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část ...
    • Rozvoj čtenářských dovedností pomocí motivačních aktivit - s využitím tabletů 

      Košař, Jan (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)
      Date of defense: 4. 9. 2014
      Diplomová práce je zaměřena na rozvoj čtenářských dovedností ve výuce českého jazyka na prvním stupni ZŠ s využitím motivačního vlivu moderních technologií. Práce se věnuje především možnostem využití tabletů, jakožto ...
    • Rozvoj čtenářství žáků 1. ročníků prostřednictvím genetické metody 

      Bauerová, Magdaléna (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)
      Date of defense: 15. 5. 2006
      Cílem mé diplomové práce je zjišťování rozvoje čtenářství žáků v prvním ročníku s využitím genetické metody. Teoretická část pojednává o cílech výuky čtení v první třídě v jednotlivých vzdělávacích programech i v Rámcovém ...
    • Rozvoj databázového myšlení v kontextu školního vzdělávání 

      Panský, Mikoláš (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)
      Date of defense: 2. 9. 2011
      Hlavním tématem práce je databázové myšlení. Jedná se o soubor kompetencí a způsobu myšlení vedoucího k osvojení práce s databázovým systémem. Rozvoj databázového myšlení je pedagogické působení na žáka za účelem formování ...
    • Rozvoj integrace žáků v prvním ročníku základní anglické školy, pro něž je anglický jazyk dalším jazykem 

      Novotná, Aneta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)
      Date of defense: 11. 6. 2013
      Cílem této diplomové práce je seznámit tená e s jedním z mnoha trend ve vývoji anglických primárních škol. Trend je p esn ji formulován v názvu této diplomové práce a to jako rozvoj integrace žák v prvním ro níku Key Stage ...
    • Rozvoj počáteční gramotnosti ve vybraných alternativních systémech 

      Horáková, Petra (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008)
      Date of defense: 15. 5. 2008
      The goal of my dissertation with the name "Development o f inceptive lileracy in chosen alternativě systems " is to zoom in the teaching o f reading and writing in most widespread alternativě schools in the Czech Republic, ...
    • Rozvoj počáteční gramotnosti žáků minoritních skupin 

      Čtvrtečková, Kristýna (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)
      Date of defense: 15. 5. 2006
      In my graduation thesis with the title "Development of primary literacy of pupils from minority groups", I am trying to analyze teaching reading and writing of children belonging to ethnic minorities, who attend ...
    • Rozvoj prvopočátečního psaní u leváků 

      Hrychová, Jana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)
      Date of defense: 15. 5. 2006
      Práce je zaměřena na problematiku prvopočátečního psaní leváků. Úvod práce se zabývá otázkou současného pojetí psaní na prvním stupni, dále vývojem metod psaní a metodikou vlastního psaní. Další část je zaměřena na samotné ...
    • Řeč, lateralita, vizuomotorika a čtení u dětí na počátku školní docházky 

      Siwek, Božetěch (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010)
      Date of defense: 25. 10. 2010
      Problematika čtení jako základu gramotnosti je předmětem zájmu lidstva od samého úsvitu jeho dějin. Přes nesčetné výzkumy se zatím nepodařilo plně objasnit všechny zákonitosti, které jsou s podstatou čtení a jeho osvojováním ...
    • SFUMATO (splývavé čtení) a jeho aplikace v praxi i na malotřídní škole v Horním Dvořišti ve školním roce 2006/2007 

      Vejsová, Leona (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008)
      Date of defense: 15. 5. 2008
      SFUMATO® and its application in practise at two-class school in Horní Dvořiště in the school year 2006/2007 SFUMATO® methodics uses a special technique of reading. Its methodical steps simulate slow-motion process of perfect ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV