• Hierarchické reaktívne plánovanie s prechodmi 

      Mikula, Tomáš (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2006)
      Date of defense: 18. 9. 2006
      Hierarchické reaktívne plánovanie (HRP) je oblúbená metóda pre riadenie správania umelých bytostí. Výhodou HRP je, že sa v ňom i komplexné správania zapisujú pomerne jednoducho. HRP má však v určitých situáciach problémy ...
    • HTN plánování do akčních her 

      Kroužil, Jiří (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2009)
      Date of defense: 14. 9. 2009
    • HTN plánování pro projekt IVE 

      Holeček, Ondřej (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2010)
      Date of defense: 21. 6. 2010
      Snahou ambiciózního projektu IVE bylo vytvořit vysoce rozšiřitelnou architekturu pro umožnění diskrétní simulace rozsáhlých virtuálních světů plných virtuálních bytostí a jejich virtuálních životů. Součástí projektu se ...
    • Integrace procesního modelování do multiagentního nástroje IVE 

      Návrat, Jan (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2010)
      Date of defense: 17. 9. 2010
      Práce se zabývá novou metodou návrhu a řízení multiagentních světů za pomoci techniky používané v současných firmách zvané procesní modelování. Cílem je využít procesní postupy ke zlepšení a zjednodušení návrhů multiagentních ...
    • Interaktivní model hádky pomocí virtuálních agentů 

      Babor, Petr (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2012)
      Date of defense: 18. 6. 2012
      V počítačových hrách s ambicemi vyprávět příběh se často objevují cut-scény, pasáže hry, kde hráč nehraje, ale pouze sleduje část vyprávěného příběhu. To hráče vyvádí z kontinuity hraní. Je snaha tyto pasáže co nejvíce ...
    • Konekcionistický model episodické paměti pro virtuální lidi 

      Burkert, Ondřej (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2009)
      Date of defense: 25. 5. 2009
      Cílem práce je návrh a implementace prototypu epizodické paměti pro virtuálního člověka. Tato paměť je inspirována dostupnými znalostmi o lidském způsobu vnímání běhu času a fungování lidské paměti pro osobní zážitky ...
    • Koordinace chování virtuálních lidí 

      Gemrot, Jakub (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2009)
      Date of defense: 25. 5. 2009
      Tato práce je o specifickém přístupu ke koordinaci chování virtuálních agentů. Každý virtuální agent je schopen jednat sám za sebe, ale také může být kdykoli veden některým z koordinačních agentů. Tento přístup je navrhnut ...
    • Level-of-detail AI pro rozsáhlé simulace 

      Zíta, Petr (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2008)
      Date of defense: 17. 9. 2008
      Technika Level Of Detail (zkráceně LOD) známá především z počítačové grafi ky se využívá i na poli rozsáhlých simulací a virtuálních světů (tzv. LOD AI ). Na podobném principu lze zjednodušovat simulaci v místech, které ...
    • Level-of-detail pro umělou inteligenci: prototyp velkého virtuálního světa 

      Skupien, David (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2013)
      Date of defense: 15. 5. 2013
      Název práce: Level of Detail pro umělou inteligenci: prototyp velkého virtuálního světa Autor: David Skupien Katedra: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí práce: Mgr. Cyril Brom, Ph.D., Kabinet software a výuky ...
    • Mapování, zpracování a reprezentace map pro Unreal Tournament boty 

      Gemrot, Jakub (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2006)
      Date of defense: 18. 9. 2006
      Ve většině komerčních her se pro pohyb počítačem ovládaných postav ve hře využívají navigační body. Z navigačních bodů se vytváří souvislý graf, který pokrývá nejdůležitější místa ve hře, kam postava může dojít. Se zvyšujícím ...
    • Mechanismus výběru akcí pro animata 

      Plch, Tomáš (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2009)
      Date of defense: 25. 5. 2009
      V tejto práci je skúmaná metóda reaktívneho plánovania, ktorá predstavuje populárnu voľbu pre riadenie správania umelých bytostí. Výhodou tohto prístupu sú okrem iného jednoduchosť návrhu, rýchlosť a uveriteľné chovanie ...
    • Model paměti pro animata 

      Pešková, Klára (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2007)
      Date of defense: 26. 6. 2007
      V práci předkládáme původní symbolický model episodické paměti pro virtuální bytost vycházející z Gibsonovy teorie afordancí. Pracujeme s modelem episodické paměti na události, do níž se zaznamenávají krátké příhody, ...
    • Model V1 s realistickou distribucí funkčních typů neuronů v rámci kortikálních vrstev 

      Moudřík, Josef (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2009)
      Date of defense: 15. 9. 2009
      Primární zraková kůura (V1) obsahuje dva hlavní funkční okruhy neuronů, takzvané simplexní a komplexní buňky. Tyto buňky se liší svými reakcemi na určité podněty a jejich vznik byl nedávno simulován v jednom z výpočetních ...
    • Nástroj pro simulaci vlčí smečky 

      Kučerová, Lucie (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2007)
      Date of defense: 11. 9. 2007
      Cílem projektu je výzkumný nástroj pro biologa/etologa studujícího vlky. Aplikace simuluje život smečky šsti vlků pomocí zjednodušeného modelu vlčího chování. Vlci jsou simulováni pomocí autonomních agentů. Model obsahuje ...
    • Orientace v prostoru zkoumaná ve virtuální realitě 

      Šupalová, Ivana (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2009)
      Date of defense: 25. 5. 2009
      Na oddelení neurofyziológie pamäti Akadémie Vied Českej Republiky prebiehajú výskumy orientácie ľudí v priestore v experimentálnom reálnom prostredí zvanom Blue Velvet Arena. Táto diplomová práca sa v úvode zaoberá významom ...
    • Orientace v prostoru zkoumaná ve virtuální realitě 

      Šupalová, Ivana (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2009)
      Date of defense: 2. 2. 2009
      Na oddelení neurofyziológie pamäti Akadémie Vied Českej Republiky prebiehajú výskumy orientácie ľudí v priestore v experimentálnom reálnom prostredí zvanom Blue Velvet Arena. Táto diplomová práca sa v úvode zaoberá významom ...
    • Plausibilní model chování potkana 

      Preuss, Michal (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2008)
      Date of defense: 24. 6. 2008
      V této práci jsou prezentovány dva různé výpočetní modely simulující chování potkana při behaviorálním úkonu. První z nich vychází z technik zpětnovazebního učení, druhý reprezentuje postup obvyklý pro modely, které se ...
    • Plánování osobní historie virtuálního agenta 

      Kučerová, Lucie (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2010)
      Date of defense: 7. 9. 2010
      Episodická paměť je důležitou součástí "mysli" mnoha virtuálních agentů, protože agent s osobní historií bývá efektivnější a uvěřitelnější. Dosud se výzkum v oblasti modelování episodické paměti těchto agentů soustředil ...
    • Pohyb v projektu ENTI 

      Bajer, Lukáš (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2007)
      Date of defense: 10. 9. 2007
      Projekt ENTI je simulátor prostředí, které je podobné lidskému světu. Žijí v něm autonomní agenti nazývaní enti, kteří se o svět starají. K naplňování svých úkolů a životních potřeb potřebují často hledat po svém světě ...
    • Použití plánovacích technik pro generování sportovního komentáře pro dvojici virtuálních agentů 

      Gregor, Ivan (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2010)
      Date of defense: 7. 9. 2010
      Virtuální agenti jsou významní reprezentanti multimodálních uživatelských rozhraní. Tato práce představuje systém IVAN (Intelligent Interactive Virtual Agent Narrators), který v reálném čase generuje emotivně zabarvené ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV